Hyvä näkyviin
Lumet ovat saaneet auringolta kyytiä. Perhosia ja muuttolintuja on alkanut näkyä. Kevään eteneminen ja sen seuraaminen on aina mieltä ylentävää. Useimpiin asioihin liittyy myös varjopuolensa. Jäälle menevien on syytä olla tarkkaavaisia. Kevät tuo tullessaan siitepölyt ja katupölyn, joista monet allergikot eivät ilahdu, kun nenä vuotaa ja silmiä kirvelee. Onneksi lääkkeet helpottavat oloa.
Sanotaan, että kauneus on katsojan silmissä. Rantasalmen kauneuden näkee ja kokee parhaiten, jos saapuu sitä itse katsomaan. Kuntamarkkinointi on hyvän kertomista ja näyttämistä johdonmukaisesti riittävän usein, jotta kunta jää mieleen ja se alkaa kiinnostamaan. Sosiaalinen media on tullut meidän arkeemme, joten myös kunnan on tarpeen olla siellä esillä.
Some perustuu ihmisten verkostoitumiseen. Kunnan viestien näkymistä voi edistää tykkäyksillä ja jakamisilla ja siten itse kukin voi olla markkinoimassa Rantasalmea. Markkinoinnissa tarvitaan siis sisältöjä ja yhteistyötä. Somemarkkinointi ei kuitenkaan tavoita kaikkia. Niiden ihmisten lukumäärä on suuri, jotka eivät seuraa facebookia tai instagramia. Edelleen tarvitaan näkyvyyttä painetuissa tuotteissa ja osallistumista tapahtumiin.
Hyvän näkyväksi tekeminen ei tarkoita, ettei puhuta ongelmista ja kehittämiskohteista. Kun kunnasta välittyy tekemisen meininki, niin arkipuheetkin kunnasta ovat todennäköisemmin plussan puolella. Jokainen rantasalmelaisen kohtaaminen jättää kävijään jäljen. Kannattaakin miettiä miten hommansa hoitaa ja mitä kunnasta puhuu. Hyvä kello kauas kuuluu, paha vielä kauemmas.