Tilauksiin liittyvät kysymykset sähköpostitse marita.leskinen@rantasalmenlehti.fi tai puhelimitse 0400 547 185.
Nämä tilausehdot koskevat luonnollisille henkilöille ja yhdistyksille myytäviä yksittäisiä tilauksia, joissa asiakas hankkii Rantasalmen Lehti Oy:n julkaisemia sisältötuotteita. Sisältöjä on saatavilla sekä painettuna lehtenä että digitaalisessa muodossa.
Tilaukseen voi sisältyä digitaalisia tuotteita, kuten näköislehti tai muita verkossa julkaistavia tilaajasisältöjä. Asiakkaille tarjotaan myös sähköisiä palveluita tilausten hallintaan sekä osoitteenmuutosten ja jakelukeskeytysten tekemiseen.
Digitaalisten palveluiden käyttö edellyttää käyttäjätunnusta, joka on asiakkaan sähköpostiosoite. Salasana toimitetaan erikseen.
Digitaaliset tuotteet toimivat yleisimmillä, päivitetyillä selaimilla ja käyttöjärjestelmillä ja/tai iOS- tai Android-sovelluksilla. Käyttö vaatii verkkoyhteyden ja tarvittavat tietoliikenneohjelmat, joiden hankinnasta ja kustannuksista vastaa asiakas.
Kestotilaus jatkuu toistaiseksi voimassa olevana kulloinkin voimassa olevalla hinnalla. Tilaus on voimassa kunnes se irtisanotaan. Tilausmaksu laskutetaan tilauksen alkaessa ja muut maksuerät sovitulla laskutusvälillä.
Määräaikainen tilaus on voimassa ennalta sovitun ajanjakson ja päättyy automaattisesti jakson lopussa. Tilausmaksu suoritetaan tilauksen alkamishetkellä. Kampanjakohtaisesti maksu voidaan jakaa useampaan maksuerään. Määräaikaisen tilauksen jatkaminen on mahdollista uuden tilauskauden alkaessa voimassa olevilla hinnoilla.
Tilaus voidaan aloittaa minä tahansa lehden seuraavana julkaisupäivänä lehden julkaisuaikataulun mukaisesti tai erikseen asiakkaan kanssa sovittuna ajankohtana.
Digituotteen tilaus aktivoituu, kun asiakas on rekisteröitynyt verkkosivustolla tai kun tilaus on kirjattu asiakaspalvelun järjestelmään. Digituotteen käyttäminen edellyttää toimivaa sähköpostiosoitetta sekä rekisteröitymistä ja sisäänkirjautumista lehden verkkosivustolla.
Pysyvä tai tilapäinen osoitteenmuutos on mahdollinen lehden muutosaikataulujen puitteissa. Emme päivitä automaattisesti tilaajan tai lahjatilauksen maksajan muuttuvia osoitetietoja tilauskauden aikana. Tämä koskee sekä painettuja että digitaalisia tuotteita. Osoitteenmuutokset ja jakelunkeskeytykset voi ilmoittaa lehden verkkosivustolla tai asiakaspalveluun sähköpostitse tai puhelimitse. Keskeytysajalta ei myönnetä hyvitystä.
Rantasalmen Lehti Oy pidättää oikeuden muuttaa tilausehtoja ja -hintoja sekä käyttöehtoja.
Normaalihintainen tilaus laskutetaan voimassa olevan hinnaston mukaisesti, ja sen hinta määritellään uuden laskutuskauden alussa.
Tarjoushintainen tilaus voi erota normaalista tilauksesta hinnoittelultaan tai ehdoiltaan. Se on tyypillisesti suunnattu tietylle kohderyhmälle, esimerkiksi tutustumistarjouksena uusille tilaajille. Yksityishenkilöt ja yhdistykset voivat hyödyntää tarjoushintaisia tilauksia, joiden määrää voidaan rajoittaa kampanjakohtaisesti.
Lahjatilaus voidaan tehdä joko normaalihinnalla tai voimassa olevalla kampanjahinnalla ja -ehdoilla.
Jatkuvan paperilehden tilauksen voi peruuttaa veloituksetta kuluvan laskutusjakson päättyessä ilmoittamalla siitä asiakaspalveluun ennen seuraavaa kautta. Kuolemantapauksen tai muuton yhteydessä tilaus voidaan päättää kesken jakson. Maksetun jakson lehdet toimitetaan uuteen osoitteeseen. Määräaikaista tilausta ei voi keskeyttää, mutta sen voi lahjoittaa tai keskeyttää jakelun. Maksua ei palauteta. Digilehden tilausta ei voi siirtää eikä lopetuksesta hyvitetä.
Laskun maksamatta jättäminen ei ole hyväksyttävä tapa peruuttaa tilausta.
Tilaushintaan voidaan lisätä lisämaksuja riippuen valitusta maksutavasta, maksuerien lukumäärästä sekä lehden tai laskun toimitustavasta. Kaikki lisäveloitukset sisältävät voimassa olevan arvonlisäveron.
Paperisen tilauslaskun toimitus postitse: käsittely- ja postituskulu 5,00 € / lasku (sis. alv %).
Virheellisen tai ylimääräisen tilausmaksun palautuksen käsittelymaksu 5,00 € (sis. alv %).
Maksumuistutuksesta veloitetaan 5,00 € muistutusmaksu.
Maksamattomat laskut siirretään perintätoimiston hoidettavaksi, jolloin lisäkustannuksina tulevat perintätoimiston korko- ja käsittelykulut.
Maksuehdot
Maksutavat
Maksutapavaihtoehdot saattavat vaihdella riippuen lehdestä, tilaustyypistä tai meneillään olevasta kampanjasta.
Verkossa tilattaessa asiakas voi suorittaa maksun verkkopankkitunnuksilla, maksukorteilla (credit/debit) tai luottokortilla. Laskulla maksamiseen vaaditaan vahva tunnistautuminen Kuluttajansuojalain 6 luvun 12c mukaisesti. Kestotilauksissa verkkopankkimaksulla ensimmäinen veloitus tapahtuu verkkopankista. Seuraavat laskutusjaksot veloitetaan paperilaskulla, sähköpostilaskulla, e-laskulla tai suoramaksuna asiakkaan aiemman laskutustavan mukaisesti. Uusille asiakkaille lähetetään paperilasku. Sähköpostilaskutuksen voi ottaa käyttöön ilmoittamalla siitä (marita.leskinen@rantasalmenlehti.fi). Tämän jälkeen asiakkaan tilauslaskut toimitetaan PDF-muodossa asiakkaan määrittelemään sähköpostiosoitteeseen.
Verkkokaupan maksunvälityspalvelusta vastaa Visma Pay – Visma Payments Oy (y-tunnus 2486559-4). Maksutapahtumat suoritetaan Visma Pay:n verkkopalvelun ja sen yhteistyökumppani Paytrail Oyj:n kautta, jotka välittävät maksut Rantasalmen Lehdelle. Maksun saajana asiakkaan tiliotteella tai korttilaskulla näkyy joko Visma tai Paytrail.
Maksaminen on täysin turvallista, sillä kaikki maksutiedot välitetään salattua yhteyttä käyttäen, eikä ulkopuolisilla ole pääsyä maksutietoihin. Kauppasopimus muodostuu tilaajan ja Rantasalmen Lehti Oy:n välille. Rantasalmen Lehti Oy kantaa vastuun kaikista kauppaan liittyvistä velvoitteista. Luottokorttitietoja ei tallenneta Rantasalmen Lehti Oy:n toimesta, vaan tiedot säilyttää maksunvälittäjämme.
Käytettävissä olevat maksutavat: Osuuspankki, Nordea, Danske Bank, Säästöpankki, Oma Säästöpankki, Aktia, Paikallisosuuspankit, S-Pankki, Handelsbanken, Ålandsbanken, Visa-, Visa Debit-, Visa Electron-, MasterCard- ja Debit MasterCard -kortit.
Laskutusvaihtoehtoina e-lasku, sähköpostilasku tai perinteinen paperilasku.
E-lasku aktivoidaan asiakkaan henkilökohtaisessa verkkopankissa.
Verkkopankin e-lasku-osiosta löydät oikean laskuttajan lehden tai laskuttavan yrityksen nimellä. Laskutusaiheena näkyy tilauslasku tai lehtimaksu. E-laskusopimuksen tekemiseen vaaditaan asiakasnumero tunnisteeksi, jonka löydät tilauslaskusta tai saat asiakaspalvelusta. E-laskutieto päivittyy tilausjärjestelmään noin viikon sisällä, minkä jälkeen seuraava lasku saapuu verkkopankkiin e-laskuna.
Sähköpostilasku: Sähköpostilaskutukseen siirrytään ilmoittamalla asiakaspalveluun haluttu sähköpostiosoite. Ilmoituksen voi tehdä Rantasalmen Lehden verkkosivuilla "Ota yhteyttä" -lomakkeella.
Postitse toimitettava tilauslasku. Paperilaskuun lisätään 5,00 euron käsittely- ja postituskulu (sis. alv %).
Postitse toimitettava lasku tai sähköpostilasku maksetaan verkkopankissa, pankkikonttorissa tai muissa maksupalvelupisteissä.
Verkkolasku toimitetaan yhdistykselle veloituksetta. Yhdistyksen tulee toimittaa verkkolaskuosoitteensa lehden asiakaspalveluun, jonka jälkeen seuraava tilauslasku lähetetään verkkolaskuna.
Rantasalmen Lehti Oy ei ole vastuussa asiakkaalle koituvista välillisistä vahingoista. Yhtiö ei ole korvausvelvollinen tuotteen toimintahäiriöistä, käyttökatkoksista, virheistä, puutteista tai palvelun lopettamisesta aiheutuvista vahingoista, eikä asiakkaan laitteiden tai ohjelmistojen ongelmista.
Rantasalmen Lehti Oy vastaa vain itse tuottamastaan sisällöstä. Yhtiö ei vastaa muusta palvelun kautta saatavasta sisällöstä tai sen luotettavuudesta.
Rantasalmen Lehti Oy ei vastaa force majeure -tilanteista johtuvista viivästyksistä tai tuotteiden virheellisyyden aiheuttamista välillisistä haitoista.
Lehtituotteet
Painettu lehti toimitetaan asiakkaalle paikallisen jakeluaikataulun ja -tavan mukaan. Jakelu voi vaihdella kunnan tai saman postinumeroalueen sisällä. Pidätämme oikeuden muuttaa jakelutapaa, aikataulua ja ilmestymispäiviä. Juhlapyhinä lehti voi ilmestyä poikkeavasti tai jäädä ilmestymättä.
Sääolosuhteet, teiden kunto tai muut poikkeustilanteet saattavat vaikuttaa jakelun aikatauluun. Mikäli painettu lehti jää kokonaan toimittamatta Rantasalmen Lehti Oy:n vastuulla olevasta syystä, asiakkaan tulee välittömästi ilmoittaa asiasta lehden asiakaspalveluun. Lehden vastuu rajoittuu ensisijaisesti toimittamatta jääneen painetun lehden tai sen liitteen toimittamiseen tavanomaisia järjestelyjä käyttäen mahdollisimman pian. Edellä mainitun lisäksi emme korvaa jakeluhäiriöistä tai lehden toimittamatta/ilmestymättä jäämisestä mahdollisesti aiheutuvia haittoja, kustannuksia tai välillisiä tai välittömiä vahinkoja. Tilaukset toimitetaan force majeure -varauksin (lakko, tuotantohäiriöt yms.) eikä ylivoimaisen esteen vuoksi julkaisematta tai toimittamatta jääneistä lehdistä suoriteta hyvitystä. Painoteknisistä syistä painojäljessä voi esiintyä poikkeamia, joista emme vastaa. Asiakas on vastuussa siitä, että nimi- ja osoitetiedot on merkitty selkeästi postilaatikkoon tai -luukkuun, ja että jakajalla on esteetön pääsy näille.
Digituotteet
Digituotteet ovat saatavilla asiakkaille henkilökohtaisilla Mediatunnuksilla tunnistautumisen jälkeen. Asiakkaalla ei ole oikeutta jakaa henkilökohtaisia Mediatunnuksiaan muiden käyttöön.
Asiakas vastaa itse kaikista digituotteiden käyttöön liittyvistä laitteisto-, ohjelmisto- ja tietoliikennekustannuksista sekä muista palvelun käyttökustannuksista. Rantasalmen Lehti Oy ei ole vastuussa teknisistä vioista, järjestelmähäiriöistä, haittaohjelmista tai huoltotöistä johtuvista katkoksista tai virheistä eikä niistä aiheutuvista tietojen viivästymisistä tai katoamisista.
Pidätämme oikeuden lopettaa digituotteen julkaisemisen.
Kestotilaukset:
Kestotilaaja voi päättää jatkuvan tilauksensa ottamalla yhteyttä lehden asiakaspalveluun henkilökohtaisesti ennen seuraavan laskutusjakson alkamista. Tilaus päättyy tällöin maksetun jakson lopussa. Laskutusjakson vaihtumisajankohdan voi tarkistaa edellisestä tilauslaskusta. Kampanjaedut päättyvät tilauksen päättyessä. Laskun maksamatta jättäminen ei ole irtisanomistapa.
Määräaikaiset tilaukset:
Määräaikaista tilausta ei voi irtisanoa kesken sopimuskauden. Asiakas voi kuitenkin siirtyä kestotilaajaksi milloin tahansa ottamalla yhteyttä asiakaspalveluun. Määräaikaisen tilauksen voi siirtää toiselle henkilölle tai keskeyttää jakelun, mutta emme hyvitä toimittamatta jääviä tuotteita.
Palautukset:
Virheellisen tilausmaksun (on maksanut vahingossa liikaa yli 10 euroa) palautus tehdään vain asiakkaan henkilökohtaisesti ilmoittamalle pankkitilille. Jos palautettava summa ylittää 1 000 euroa (esimerkiksi virheellisen maksun vuoksi), palautamme maksun ainoastaan alkuperäiselle maksutilille. Yli 1 000 euron palautuksissa vaaditaan kirjallinen pyyntö sekä maksutosite tai kuitti (sähköpostitse hyväksytään), josta ilmenee alkuperäinen maksutili. Lisätietoja saat asiakaspalvelustamme.
Rantasalmen Lehti Oy käsittelee tilaajien henkilötietoja tietosuojalausekkeen ja yksityisyydensuojalainsäädännön mukaisesti.
Henkilötietojen käsittely
Rantasalmen Lehti Oy käsittelee asiakkaiden henkilötietoja tietosuojalausekkeen ja yksityisyydensuojalainsäädännön mukaisesti.
Tietosuojalauseke kattaa Rantasalmen Lehti Oy:n kaikkien asiakasryhmien, mukaan lukien kuluttajat, yritykset ja yhteistyökumppanit, henkilötietojen käsittelyn. Tietojenkäsittely toteutetaan keskitetysti yrityksen sisäisesti. Tietosuojalauseke
Kaikissa reklamaatiotapauksissa pyydämme asiakkaita olemaan yhteydessä asiakaspalvelumme kanssa.
Rantasalmen Lehti Oy kehittää jatkuvasti palveluitaan ja toimintaansa, mikä voi johtaa tilausehtojen päivittämiseen. Muutoksista tiedotetaan etukäteen lehdessä, verkkopalvelussamme tai muulla sopivaksi katsotulla tavalla. Uudet ehdot koskevat kaikkia muutoksen jälkeisiä tilauksia, ja jatkuvissa tilauksissa muutokset astuvat voimaan seuraavan laskutusjakson alusta.
Rantasalmen Lehti Oy pidättää oikeuden hinnanmuutoksiin esimerkiksi tuotantokustannusten nousun, lainsäädännön muutosten tai viranomaispäätösten vuoksi. Hinnanmuutokset astuvat voimaan kestotilauksissa seuraavan laskutusjakson alusta. Muutoksista ilmoitetaan etukäteen, ja asiakkaalla on oikeus irtisanoa tilaus muutoksen voimaantuloon mennessä ilmoittamalla siitä Asiakaspalveluun.
viranomaisen määräyksiin perustuvat hintojen korotukset voidaan kuitenkin ottaa käyttöön välittömästi niiden voimaantulopäivästä alkaen.
Mikäli sopimukseen liittyvää erimielisyyttä ei kyetä ratkaisemaan osapuolten keskinäisillä neuvotteluilla, kuluttaja-asiakkaalla on oikeus saattaa asia kuluttajariitalautakunnan www.kuluttajariita.fi käsiteltäväksi. Ennen asian viemistä kuluttajariitalautakuntaan asiakkaan tulee ottaa yhteyttä maistraattien kuluttajaneuvontaan www.kuluttajaneuvonta.fi. Toisessa EU-maassa asuville kuluttajille Euroopan komissio tarjoaa verkkovälitteisen riidanratkaisufoorumin osoitteessa http://ec.europa.eu/consumers/odr/.
Jos sovintoa ei saavuteta, riita-asia voidaan ratkaista Etelä-Savon käräjäoikeudessa. Asiakas voi nostaa kanteen myös oman kotipaikkansa tuomioistuimessa.
Nämä tilausehdot eivät rajoita asiakkaan pakottavasta kuluttajalainsäädännöstä tai muusta pakottavasta lainsäädännöstä johtuvia oikeuksia.